TPR-perhe
TPR-perhe on keskitetty Pääkaupunkiseutu-tasoinen (PKS) tietovarasto, jonka tietoja ylläpidetään toimialoilla. Laki hallinnon yhteisistä sähköisestä asioinnin tukipalveluista (KaPA-laki) mukaisesti TPR kokonaisuudesta tuotetaan Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten, Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen sekä Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen tiedot valtion palvelutietovarantoon (PTV) ja sieltä Suomi.fi palveluun.
Hyödyt työntekijälle:
- Riittää että syötät tiedot yhteen paikkaan.
- Ei myöskään tarvitse etsiä päivitettävää tietoa monesta eri paikasta.
- Tieto leviää yhdestä paikasta moneen paikkaan.
- Tiedon tuottaminen on helppoa: Järjestelmässä on valmiit kentät joihin tieto syötetään.
Hyödyt kuntalaiselle:
- Kuntalainen voi aina luottaa että tieto on ajan tasalla.
- Kuntalaisen ei tarvitse soitella perään varmistellakseen tietoja.
TPR-perhe koostuu rekistereistä sekä sovelluksista. Alla Toimipisterekisteri kokonaisuus lyhyesti:
- Toimipisterekisterissä ylläpidetään keskitetysti toimipisteiden yhteystietoja sekä palveluiden asiasanoja.
- Palvelukuvausrekisterissä kuvataan Helsingin kaupungin palvelut.
- Esteettömyyssovelluksessa täytetään toimipisteiden esteettömyystiedot.
- TPR-organisaatiosovelluksessa kuvataan kaupungin organisaatio ja muokataan sitä.
- Aukiolosovellus, joka on täydentävä käyttöliittymä toimipisteiden ja palveluiden aukiolotietojen syöttämiseen.
- Kaupunki alustana -ilmoituslomake palvelu, jolla yksityiset tahot voi ilmoittaa yrityksensä Helsingin kaupungin palveluihin.
- Palvelukartta on karttapalvelu, jossa TPR:n julkiset tiedot esitetään.


TPR-perhe käsikirja
Lisätietoa TPR-perhe käsikirjasta.
Drupal ja TPR
Ohjeita
TPR-perhe etusivu
Toimipisterekisteri perheen etusivuTunnistautuminen tulee jatkossa tapahtumaan kuntien AD-tunnistautumisen kautta. Helsingissä tämä on jo käytössä, joten pääsyn saa olemalla yhteydessä omaan IT-tukeen. Kaupunki alustana -palvelun yhteydessä käytetään Tunnistamoa.
Ota yhteyttä tai pyydä raportteja:
henna.niemi@hel.fi
kati.seppala@hel.fi