Rekisteriseloste
Rekisteriseloste
EU:n yleinen tietosuoja-asetus (2016/679)
27.9.2023
1. Rekisterinpitäjä
Helsingin kaupunki / Kaupunginhallitus
2. Rekisterin vastuuhenkilö
Kaupunginkanslia / Strategiaosasto / digitalisaatiojohtaja
Kaupunginhallituksen rekisterinpitoon liittyviä vastuita ja tehtäviä kaupunginkansliassa koskevan päätöksen 7.3.2022 § 182 mukaisesti rekisterin vastuuhenkilönä toimii digitalisaatiojohtaja.
3. Rekisterin yhteyshenkilö
Projektipäällikkö
Yhteystiedot
Helsingin kaupunki, Kirjaamo PL 10 (Pohjoisesplanadi 11-13), 00099 Helsingin kaupunki
4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja käsittelyn oikeusperuste
Käsittelyn tarkoitukset
Rekisterissä hallinnoidaan pääkaupunkiseudun toimijoiden tarjoamia yksityisiä palveluita ja toimipistetietoja. Toimipisteiden ja palveluiden yhteyshenkilötietojen tietoja saadaan niin julkisen kuin yksityisen puolen toimijoilta.
Käsittelyn oikeusperuste
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan a-kohta. Rekisteröity on antanut suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yhtä tai useampaa erityistä tarkoitusta varten.
Keskeinen lainsäädäntö
- EU:n yleinen tietosuoja-asetus (679/2016)
- Tietosuojalaki (1050/2018)
- Laki hallinnon yhteisistä sähköisen asioinnin tukipalveluista (571/2016)
- Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999)
- Laki yksityisyyden suojasta työelämässä (759/2004)
5. Rekisterin tietosisältö
Tietosuojaa koskevat tiedot:
Tietojen ilmoittajan yhteystiedot:
- nimi
- puhelinnumero
- sähköposti.
Muut tiedot:
- Kohteen nimi
- Kohteen lyhyt kuvaus
- Kohteen pitkä kuvaus
- Kohteen asiasanat
- Kohteen Katuosoite
- Kohteen Postinumero
- Kohteen Postitoimipaikka
Kohde kartalla
- Yrityksen Y-tunnus
- Kohteen puhelinnumero
- Kohteen sähköpostiosoite
- Kohteen Verkkosivusto suomeksi
Sosiaalinen media
- Kohteen kuvat
6. Henkilötietojen säännönmukaiset luovutukset
Tietojen ilmoittajan tiedot voidaan luovuttaa kaupungin sisällä.
Rekisterin muu tietosisältö on luovutettu julkaistavaksi.
Rekisteristä ei siirretä tietoja EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
7. Tietojen säilytysajat
Tiedot poistetaan, kun toimipiste poistetaan. Ilmoituslomakkeet säilytetään 5 vuotta.
8. Henkilötietojen tietolähteet
Tiedot saadaan aina ilmoituslomakkeen täyttäjältä itseltään.